BC-278-Z-3-A

Oprava nabíjení elektromobilu

Oprava nabíjení elektromobilu. BC-278-Z-3-A je modul nabíjení elektromobilu  pro Citroen Berlingo Electric. Elektrický model automobilu Citroen Berlingo Electric patří mezi další průkopníky elektromobilů.Oprava nabíjení elektromobilu

Pro nabíjení dvoudílné baterie s kapacitou 22,5kW je toto elektro-auto vybaveno modulem nabíjení MES BC-278-Z-3-A. Tento i podobné typy MES nabíječů jsou navrhovány pro nabíjení elektrických a hybridních automobilů.

Oprava nabíjení elektromobilu BC-278-Z-3-A

BC-278-Z-3-APo připojení elektromobilu na nabíjecí stojan se baterie nenabíjela. Modul nabíječe MES-S.A. je opatřen dvěma pojistkami 20A/250V. Závada v modulu způsobovala přetavení obou těchto pojistek.

Tato nabíječka je typu klasického spínaného zdroje. Tzn., že se síťové napětí 230V usměrní a vyfiltruje kondenzátorem o vysoké kapacitě. Takto upravené napětí je spínáno několika tranzistory typu IGBT (bipolární tranzistory s izolovanou bází) do transformátoru, který indukuje potřebné napětí na výstupu. Toto napětí je znovu usměrněno a slouží jako potřebné napětí pro nabíjení baterie. Vzorek tohoto napětí (jeho velikost) také slouží k tomu, jak moc rychle spínají IGBT Tranzistory. Právě rychlost spínání těchto tranzistorů určuje, jak veliké napětí se na výstupu tranzistorů bude indukovat.

Tento princip lze využít k tomu, aby nabíjecí napětí a proud měl v daném okamžiku přesně stanovené hodnoty pro vysokokapacitní baterii, které se během nabíjení mění. Díky tomuto principu je splněna potřebná nabíjecí charakteristika pro tuto baterii.

Velice častou závadou bývá, že se tyto tranzistory zničí. Důvodů proč je tomu tak je může být několik. V tomto případě mohlo jít o nějaké přepětí ze sítě, jelikož zde byly vadné prvky, jejichž funkčnost spolu vzájemně nesouvisela a tyto prvky se nemohly poškodit řetězovou reakcí nějaké původní chyby.

electric car mes sa

Opravy takovýchto typů závad mohou být pro majitele elektroaut vysoce finančně náročné. Paní majitelka elektromobilu Citroen Berlingo nás kontaktovala právě z tohoto důvodu. Cena opravy takovéto závady se v autoservisech pohybuje kolem 100 000,-Kč. Za tuto částku bude modul nabíječe MES vyměněn za nový. V tuto chvíli ale její elektromobil ztrácí veškeré výhody laciného elektrického pohonu.

Opravou nabíječe v našem elektroservisu paní majitelka ušetřila opravdu nesmírnou částku – zlomeček ceny nabídnuté autoservisem.

Vedle nabíjecího modulu MES BC-278-Z-3-A existují na trhu také další typy nabíječek MES S.A. Jedná se o nabíjecí moduly pro baterie ZEBRA®:

  • BC-93-Z-2.6-A
  • BC-116-Z-3-A
  • BC-155-Z-3-A
  • BC-192-Z-3-A
  • BC-240-Z-3-A
  • BC-278-Z-3-A
  • BC-310-Z-3-A
  • BC-336-Z-3-A
  • BC-557-Z-3-A
  • BC-672-Z-3-A

    Pošlete nám dotaz:

    Jednoduše vyfoťte porouchané zařízení nebo desku s plošnými spoji a pošlete prostřednictvím našeho kontaktního formuláře. Uveďte ještě typ zařízení a letmý popis závady. Obratem Vám zašleme odpověď a návrh řešení opravy. Můžete tak zvážit, zda se vyplatí desku opravit nebo ne.

    Položky označené * je nutné zadat

    Jméno: *

    E-mail: *

    Telefon:

    Předmět:

    Vaše zpráva:

    Můžete přiložit 2 obrázky nebo jiné soubory o velikosti do 3MB: